Yazdır

Tamamlanan Projemiz: Life Tea - Live, Feel, Teach

Aktif .

Kocaeli Disleksi Derneği olarak Türkiye Ulusal Ajansı’na Gençlik Programı kapsamında sunmuş olduğumuz “Life Tea-Live Feel Teach” TR-31-E332-2013-R3 numaralı projemizi, 23-29 Nisan tarihleri arasında 7 ülkeden 30 katılımcı eşliğinde tamamlamış olmanın sevincini yaşamaktayız. Proje kapsamında  “Disleksi (öğrenme güçlüğü)  hakkında farkındalık geliştirme ve ülkemizde disleksik bireylere hizmet sunan kuruluşların tanıtımı” çalışmaları dernek üyelerimizin desteği ile başarıyla tamamlanmıştır. Projemize desteğini esirgemeyen Kocaeli Üniversitesi Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Anabilim Dalına,Kocaeli İl Milli Eğitim Müdürlüğüne, İzmit İlçe Milli Eğitim Müdürlüğüne,  Ümmü Kumru Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezine, Kocaeli Büyükşehir Belediyesi Sivil Toplum Merkezine, İzmit Belediyesine ve Uluslararası Gençlik Merkezi'ne sonsuz teşekkür ederiz.

Derneğimiz üyesi olan ve projeye katkıda bulunan Kocaeli Üniversitesi öğrencileri Nigara AZAKHOVA'ya, Eren ŞEKER'e, Sema MUTLU'ya, Nurşah GÜNGÖR'e teşekkür ederiz.

Katılımcı Ülkeler

  • Arnavutluk - YOUTH for SOCIAL CHANGES
  • Moldova - Mostenitorii 
  • Hırvatistan - UDRUGA TELEVIZIJA STUDENT 
  • Romanya - Association for Intercultural Dialogue 
  • Makedonya - Young Volunteers Firefighters – Sfera 
  • Litvanya - Europos savanoriu tarnybos asociacija „Saltes“

Yaşa – Hisset – Öğret Projesi; Kocaeli Disleksi Derneği’nin 2013 yılı teklif çağrısı döneminde Gençlik Programı çerçevesi altında başvurusunu yaptığı ve Avrupa Birliği Bakanlığı Türk Ulusal Ajansı tarafından, TR-31-E332-2013-R3 proje numarasıyla fonlanmış bir projedir. Projenin amacı; öğretmenlerin ve öğretmen adaylarının Disleksi konusunda motivasyonlarını arttırmak, Disleksik öğrencilerin eğitim yolları hakkında bilgilendirme yapmak, Avrupa’da uygulanan iyi örneklerin paylaşılmasını sağlamak, Disleksi eğitimine ilişkin Avrupa Birliği düzeyinde ortak çalışma alanları oluşturmak, karşılıklı bilgi akışını tesis etmek ve Kocaeli halkının Disleksi hakkında bilgi sahibi olmasını sağlayacak farkındalık faaliyetleri yapmaktır. 

 We re happy to complate the Kocaeli Turkey as Dyslexia Association to the National Agency Youth Program that we offer "Life Tee-Live Feel Teach" number of TR-31-E332-2013-R3 project, between 24-28 April. Under the project "Dyslexia (learning Difficulties) develop the awareness of our country and the promotion of organizations providing services to individuals with dyslexia" work was successfully completed with the support of our association members. Many thank to support our project; Kocaeli University Child and Adolescent Mental Health and Illness Department, the Kocaeli Provincial Directorate of National Education, the Izmit District Education Directorate, Umm Doves Special Education and Rehabilitation Center, Kocaeli Metropolitan Municipality Civil Society Center, İzmit Municipality and the International Youth Center endless And thanks to be member of our assocition, ontributors to this Project and students of Kocaeli university Eren ŞEKER, Nigara AZAKHOVA, Sema MUTLU and Nurşah GÜNGÖR

Participating countiries

•Albania - YOUTH for SOCIAL CHANGES

•Moldova - Mostenitorii 

•Croatia - UDRUGA TELEVIZIJA STUDENT 

•Romania - Association for Intercultural Dialogue 

•Macadonia - Young Volunteers Firefighters – Sfera 

•Litvania - Europos savanoriu tarnybos asociacija „Saltes“

Aims of Project; increase the motivation about dyslexia to teachers and prospective teachers, Information about educational path for students with dyslexia, Ensure the sharing of best practices applied in Europe, create At the level of the European Union shared workspaces about dislexia education, ensure mutual flow of information, and doing awareness activities that Kocaeli people to ensure that knowledge about dyslexia . Live - feel - Teach Project; applicated under the framework of the Youth in Action Programme, Kocaeli during Dyslexia Association's 2013 call for proposals  and funded number of project TR-31-E332-2013-R3 from Ministry of Turkish National Agency of the European Union.

 PROJE ÖZET SUNUMU

 PROJE RESİMLERİ

Yazdır

LIFE TEA - LIVE FEEL TEACH

Aktif .

Kocaeli Disleksi Derneği olarak Türkiye Ulusal Ajansı’na Gençlik Programı kapsamında sunmuş olduğumuz “Life Tea-Live Feel Teach” isimli proje başvurumuz kabul edilmiştir. Proje kapsamında; “Disleksi (okuma güçlüğü)  hakkında farkındalık geliştirme ve ülkemizde disleksik bireylere hizmet sunan kuruluşların tanıtımı gerçekleştirilecektir.

Disleksik öğrencilere sunulan hizmetleri 7 ülkeden gelen 30 katılımcıyla paylaşmak amacıyla 23-29 Nisan 2014 tarihleri arasında bölgemizdeki özel eğitim gereksinimi olan ve okuma güçlüğü yaşayan bireylerin tanılanması ve eğitimi sürecinde büyük bir önemi olan Kocaeli Üniversitesi Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Anabilim Dalı, İzmit İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü ve rehabilitasyon merkezlerine yönelik ziyaretler düzenlenecektir. Derneğimizin düzenleyeceği bu kurum ziyaretlerinin yanı sıra disleksi olgusunu anlama aktiviteleri, bölgemizde gerçekleştirilen proje faaliyetlerinin tanıtımı ve kültürel etkinlikler gerçekleştirilecektir.

 

Tüm bu etkinlikler süresince derneğimize destek olacak olan Kocaeli Üniversitesi Rektörlüğü’ne, İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü’ne, rehabilitasyon merkezlerine ve dernek üyelerimize teşekkür ederiz.

Proje Künye:

Proje Adı: TR – Yaşa – Hisset – Öğren     EN – Live – Feel – Teach

Proje Gerçekleştirme Tarihi: 23-29 Nisan 2014

Projenin Gerçekleştirileceği Yer: İzmit-KOCAELİ

Katılımcı Ülke Sayısı: 7

Katılımcı Sayısı: 30 

Ortak Kurum/Kuruluşlar: Kocaeli Üniversitesi, İzmit İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü, Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezleri

 

AS Kocaeli Dyslexia Association, our application submitted to Turkish National Agancy within Youth Programme was approved. Within Project; ” Awareness raising in Dyslexia(reading disorder) and introduction of the institutions serving to the dyslexic individuals”will be realised.

In order to share the services to Dyslexic students with 30 participants from 7 countries, between 23rd 29th April, visits to the Kocaeli University Child and Adolescent Psychiatry and Diseases Department which has a great importance in diagnosing and training process of the individuals in need of special education and people with reading difficulties in our city, İzmit Districtal Directorate of Education and Rehabilitation Centers will be organized. Besides visits to these institutions, activities to introduce the fact of dyslexia, introduction of Project activities carried out in our city and cultural activites will be realised.

 

We thank to Kocaeli University Rectorate, District Education Directorate, Rehabilitation Centers and members of our association for their supports during all these activites.

 

Project Description:

Project Name: TR – Yaşa – Hisset – Öğren     EN – Live – Feel – Teach

Project Period: 23-29 April 2014

Place of Project: Izmit-KOCAELI

Number of Participating Countries: 7

Number of Participants: 30 

Partner Institutions/Organiations: Kocaeli University Rectorate, İzmit District Education Directorate, Special Education and Rehabilitation Centers 

Yazdır

Kocaeli Disleksi Derneği kuruldu!

Aktif .

İLGİLİ HABER SAYFASINI İNCELEMEK İÇİN TIKLAYINIZ

AMAÇ FARKINDALIK YARATMAK
Amacımız disleksi konusunda toplumda farkındalık yaratmaktır. Bu amacı gerçekleştirebilmek için de zincirleme, sonucu diğerinin nedeni ya da başlangıcı olan hedefleri bir bir gerçekleştirmek gerekiyor. Örneğin ‘disleksi olgusunu mümkün olduğu kadar erken yaşta ve öğrenim hayatının başındayken yakalamak, bu konudaki müdahalelerin başarısı açısından çok önemli.  Erken tanılamayı başarabilmek içinse uygun eğitimleri alabilmeyi başarmış donanımlı uzmanlar, öğretmenler ve okul yöneticileri gerekiyor. 


Devamını okumak için tıklayınız...

Diğer haberi incelemek için tıklayınız

Yazdır

Can Dündar'ın Kaleminden Disleksi...

Aktif .

“Her şey ben ilkokula yazıldıktan sonra başladı. Bir akşam evde ders çalışırken annemin bana tuhaf baktığını fark ettim. Yazdıklarımı dikkatle inceledikten sonra mırıldandı. Az sonra elinde düz beyaz bir kağıtla çıkageldi.

 

“Bir ağaç çiz” dedi, bana.

 

Çizdim. Önce köklerini, sonra aşağıdan yukarıya doğru gövdesini ve daha sonra dallarını ve yapraklarını… ben çizerken annem “Allah Allah” diye söyleniyordu. Sonra kendisi bir tane çizdi. Önce kalın bir gövde, sonra dallar ve yapraklar, en son kökler… Ne fark eder ki?..

 

Sonra yazı yazdırdı. Yazdım. Hemen yanına kendisi yazdı. Baktım B’leri, D’leri, N’leri benimkilere benzemiyor. Onunkiler ters.

 

Sabah ayakkabılarımı bağlarken (ben hala bağlayamıyordum)

 

- “Öğretmenin bu yazdıklarına bir şey demiyor mu? diye sordu. Zaman zaman bana kızdığını söyledim. Tahta da yazılanları deftere geçirirken zorlandığımı, gecikince de “Tembel” diye fırça yediğimi anlattım.

 

“Niye zorlanıyorsun?” diye sordu annem.

 

“Çünkü tahta da yazılanlar da senin gibi…” dedim. “Ters aynı…”

 

Öyleydi gerçekten de, benim “ev” diye yazdığımı sınıftakiler “ve” diye okuyorlardı. N’leri, P’leri, K’ları ters yazıyorlardı. Herkesin sağ bildiği benim solumdu.Tahtadakileri defterime geçirirken düzeltmeye çalışıyordum. O yüzden gecikiyordum.

 

O gün öğleden sonra annem okula geldi. Öğretmenle bir şeyler konuştu. Ertesi günde kapısında “Davranış Bilimleri Enstitüsü” yazan bir yere götürdü.

 

“Bak bu abla doktor. Seninle biraz konuşacak” dedi. Güler yüzlü bir abla adını söyleyip tokalaşmak için elini uzattı. Uzattığı eli tersti. Tokalaşamadık. Sonra o da bir şeyler yazıp çizmemi istedi. Bunun çocuklarda çok sık rastlanan bir sorun olduğunu söyledi. O sözcüğü ilk kez orada duydum …. DİSLEKSİ….

 

Doktor dönüp arkasındaki dosyalardan bir kağıt çıkardı.

 

- “Bu çizimler ve yanındaki notlar Leonardo da Vinci’ye ait” dedi. Yazılar bana çok tanıdık geldi. Benim gibi düz yazan birini bulmuştum işte.Sonra masanın üstündeki aynayı elindeki kağıda tutup bize gösterdi.Annem hayretler içinde kaldı.Notlar onların diline tercüme edilmişti sanki. Ayna bir şifre çözücü gibi düzeltmişti yazıları… doktor abla bunun bir hastalık değil, bazı çocuklar da rastlanan türden bir bozukluk olduğunu anlattı uzun uzun. Disleksilerin bazı harfleri ve sayıları ters yazdıklarını, ancak bunun bir zeka eksikliğinden kaynaklanmadığını, hatta tersine, disleksil çocukların çoğunda üstün zeka saptandığını söyledi.

 

Edison’un, John Lennon’ın, Michelangelo’nun, Steven Spielberg’in, Prens Charles’ın, J.F. Kennedy’nin disleksil olduklarından söz etti. Yine bir disleksil olan Einstein’ın okumayı 9 yaşında söktüğünü ve normal okulda başarılı olamayınca da babası tarafından askeri okula yazdırıdığını anlattı.

 

- “ Bu saydığım isimlerin hepsi birer dahi idi. Bize göre ters yazmalarına itiraz edilmediği, tersine hoşgörü ile bakıldığı için dehalarını kanıtlayabildiler.” dedi. Çıktığımızda hastalığımı sevmeye başlamıştım. Yanılmamıştım işte. Ben değildim ters yazan onlardı…. farklılığımdan utanmamaya başladım. Ertesi gün okula cebimde bir ayna ile gittim. Ayna benim tercümanım olmuştu adeta. Yazdıklarımı onların diline çeviriyordu.Onların yazdıklarını da benim için düzeltiyordu.

 

Ancak o gün resim dersinde koptu kıyamet. Öğretmen hepimizden bayrak çizmemizi istemişti. Bir ay yıldız çizip, boyayacak ve sıramızın üzerine asacaktık.Önce yıldızı çizip, yanına bir hilal kondurdum. Sonra öğretmen tepemde bitti.

 

“Bu hilal ters” dedi.

 

“Hayır, düz “ dedim. Kağıdı önümden çekip, sınıfa gösterdi.

 

“Sizce bu hilal ters mi, düz mü?” diye sordu. Çocuklar hep bir ağızdan “ ters, ters” diye bağırmaya başladılar.Öğretmen tahtaya kalkıp doğrusunu çizmemi istedi.Kalktım, çizdim. Sınıf katıla katıla gülüyordu. Öğretmen “bak yine ters yazıyor” diye bağırdı. “Sen benimle alay mı ediyorsun? Bu ülkenin bayrağını ters çizemezsin herkes gibi çizeceksin” diye gürledi. Korkarak cebimden aynamı çıkardım. Tahtaya doğru tutup bakmalarını istedim. Aynaya yansıyan görüntü tam onların çizdiği gibiydi. Tersti.Aldırmadılar… hem alay ediyor, hem öfkeyle “Düz çiz… düz çiz” diyordu. Öğretmen, elimi avuçlarının içine aldı ve zorla bana ters bir hilal çizdirdi. Sınıfa döndü “Şimdi düz mü?” diye sordu.Herkes hep bir ağızdan düz dedi.”Haydi şimdi yerine” dedi öğretmen. İşte ben de terstim artık. Sırama doğru yürürken ensemde öğretmenin sinirli ses dalgalarını hissettim. “ Sözümü dinlerseniz, yarın hepiniz birer Leonardo olabilirsiniz” diyordu. Güldüm. Oturduğumda ay, tahtadan ters ters bana bakıyordu.

 

CAN DÜNDAR

Bonus William Hill
Bonus Ladbrokes
Premium Templates