Yazdır

GENEL KURUL TOPLANTISI DUYURU

Aktif .

KOCAELİ DİSLEKSİ DERNEĞİ

GENEL KURUL TOPLANTISI DUYURUSU

          Kocaeli Disleksi Derneğinin  2019 yılı olağan genel kurul toplantısı 20/04/2019   tarihinde saat 17.00 ‘de İzmit Sivil Toplum Merkezinde gerçekleştirilecektir. Tüm üyelerimize duyurulur.

Yazdır

Genel Kurul Toplantısı Duyuru

Aktif .

KOCAELİ DİSLEKSİ DERNEĞİ

GENEL KURUL TOPLANTI TUTANAĞI

 

          Kocaeli Disleksi Derneğinin  2017 yılı olağan genel kurul toplantısını yapmak üzere 20/04/2017   tarihinde saat 17.00 ‘de Yüzyüze Danışmanlık Merkezinde toplanıldı.

 

          Genel Kurul Toplantısına başlanmadan önce yapılan incelemede:

1-       Genel Kurul Toplantısına ait davet ilanlarının toplantı yer, saat, tarih ve gündemi gösterilerek yapıldığı, gündemi içeren davet ilanlarının 10.04.2017 tarihinde web sitesinde ilan edildiği,

2-       Genel Kurul toplantı listesinde (Hazirun) 44 üyenin kayıtlı bulunduğu, toplantıda ise  9 üyenin hazır bulunduğu,

 

3-       Toplantıya gelenlerce genel kurul toplantı listesine atılan imzalara göre toplantı yeter sayısının olmadığı anlaşıldığından toplantı Dernek Başkanı Cem SARI tarafından 27/04/2017   tarihinde saat 17.00 ‘de Yüzyüze Danışmanlık Merkezinde gerçekleştirilmek üzere ertelendi.

Yazdır

Modyslexia Konferansı Başvuru Sayfası

Aktif .

"Disleksi Sorunu Yaşayan Gençler İçin Eğitsel Destek"

Modyslexia Kocaeli Konferansı

 

Tarih: 30 Mayıs 2016

Saat: 17:00

Yer: Baltürk Otel Konferans Salonu  İZMİT

 

PROGRAM

Açılış Konuşması, Modyslexia Projesi: Psikolojik Danışman Cem SARI (Dernek Başkanı)

Disleksi'de Tanı ve Değerlendirme: Doç. Dr. Özlem Yıldız GÜNDOĞDU

Disleksi'de Ayırıcı Tanı ve Eş Tanı : Doç. Dr. Nursu Çakın MEMİK

Kahve İkram arası

Disleksi Sorunu Yaşayan Ergenlik Çağındaki Bireylerin Özellikleri:  Psikolojik Danışman Binnur KÜÇÜKYILDIZ

Disleksi'de Bilgi İletişim Teknolojileri: Psikolojik Danışman Muharrem KÖSE

Öğrenme Tercihleri, Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı: Psikolog Senem KARADEMİR TEHNEL

 

 

Katılımcılara KOCAELİ DİSLEKSİ DERNEĞİ Onaylı katılım sertifikası verilecektir.

Başvurular değerlendirildikten sonra katılımcı listesi sitemizde yayınlanacaktır. Katılımcı kontenjanı 50 kişidir. Katılım ücretsizdir.

 

BAŞVURU FORMU İÇİN TIKLAYINIZ

 

 

PROJE KİTABINI PDF FORMATINDA BİLGİSAYARINIZA İNDİRMEK İÇİN TIKLAYINIZ  http://bit.ly/1XFrwRY

 

EĞİTİME BAŞVURUSU KABUL EDİLENLER

ADI SOYADI

AKİLE ALDEMİR

ATİLLA TÜRKKAL

AYLA SELVİ

AYSEL KUZU

BETÜL  GÜLÖRTEN

BEYZA TÜRKYILMAZ

BİRGÜL YİĞİT

BİRKAN FARUK TOY

DERYA HAN

DİLEK SARIKAYA

ELİF ÖZTAŞ

ELİF TUNÇEL

ELİF USTA

EMİNE GÜLBAHAR

ESİN YAZICI

FATMA BAZIKI

FATMA KİLİ

GÖZDE DEMİRPOLAT

GÜLNAZ AKÇAN

GÜLŞAH BÜYÜKTOMBAK

HACER TOLUC

HAKAN GURSAKAL

HANDE TANTA

HATİCE ARI

HATİCE SERDAR

HÜLYA AKKAYA

HÜLYA ÇELİK

İSMAİL ATEŞ

MELİKE KARAMAN

MERVE AKTURK

MERVE KOCER

METİN BÖLÜCÜ

MURAT YİĞİT

NESLİHAN AYDIN

NESRİN BİRDEN

NURTEN ASLAN

PELİN KALCI

RABİA CETİN

S.TUĞBA URAL

SATI KARDAŞ

SEMA CELEBI

SENA YAVUZ

SERAP KULAKSİZ

SERAP SÖZER

SEVGI KOCYIGIT

ŞEYMA KAYA

TAYLAN ARMAN TURA

TÜLAY KARACA

YAPRAK ERKMEN

YASEMİN AKSAN

YAVUZ ÇİÇEK

YUSUF KİLİ

YUSUF ŞAHİN

ZEYNEP ARI

ZEYNEP BULUT

 

 

 

Mobility of Educational Services for Adolescents with Dyslexia

2014-1-LV01-KA200-000500

Erasmus+ 

Yazdır

Disleksi sorunu yaşayan gençler için eğitsel destek EL KİTABI (MODYSLEXIA)

Aktif .

 

KİTABI PDF FORMATINDA BİLGİSAYARINIZA İNDİRMEK İÇİN TIKLAYINIZ  http://bit.ly/1XFrwRY

 

Sevgili Öğretmenler,

Disleksi sorunu yaşayan gençlere yönelik uluslararası bir projenin bir parçası olarak, dört farklı Avrupa ülkesinde (Letonya, Bulgaristan, Çek Cumhuriyeti ve Türkiye) ilgili kuruluşlarca hazırlanmış bir elkitabına başlamak üzeresiniz.  Disleksi, nüfusun % 5’i ile 10’unu etkilemektedir ve sınıfınızda şimdiye kadar disleksi sorunu yaşayan öğrencilerle karşılaşmış olduğunuzdan eminiz.

Ancak, ortaokul ve liselerdeki gözlem ve deneyimlerimiz öğretmenlerin genellikle disleksi hakkında temel bazı bilgilere sahip olmasına rağmen, bu öğrencilere gereken desteği sağlamak konusunda kendilerini genellikle yetersiz hissettikleridir. Bu kitabın yazarları her ne kadar başka ülkelerden gelmiş olsalar da; durumun bu ülkelerin hepsinde aşağı yukarı aynı olduğunu belirtmekte yarar var. Son yıllarda Bulgaristan, Çek Cumhuriyeti ve Türkiye’nin eğitim sistemlerinde bazı mevzuat düzenlemeleri gerçekleşmiş, bu düzenlemeler disleksi ile ilgili uygulamalarda olumlu değişiklikler getirmiştir. Ancak proje ortaklarından Letonya’nın bu alanda halen uygun bir mevzuatı bulunmamaktadır, bu durum hem öğretmenlerin disleksi sorunu yaşayan öğrencilere yönelik bakış açısını, hem de okul ortamında bu öğrencilere sunulacak destek eğitim hizmetlerinin kalitesini son derece olumsuz yönde etkilemektedir. Ancak proje ortağımız Pro Futuro,  Letonya’da disleksi ile ilgili örnek oluşturacak savunu faaliyetleri gerçekleştirmektedir.

 Aslında, farklı ülkeleri temsil eden proje paydaşları olarak, ortaöğretim düzeyindeki disleksi sorunu yaşayan öğrencilere yönelik bilgilerimizi daha da genişletmeye ihtiyaç duyuyor, iyi uygulamalar konusunda birbirimize ilham verebileceğimizi düşünüyoruz. Disleksi konusunda giderek artan bilgi ve iyi örneklerin paylaşılması ihtiyacı yürüttüğümüz projenin başlangıç noktası olmuştur ve bu elkitabı da amacımıza yaklaştığımızın somut göstergelerinden biridir. Farklı ülkelerde yaşamamıza, farklı eğitim sistemlerine sahip olmamıza rağmen, öğretmenlerimizin, ilkokul düzeyinde kısmen de olsa başarılabilmiş olan disleksi konusundaki farkındalığın, ortaöğretimde de oluşması gerektiğine dair görüşlerinin ne kadar benzediğini projemiz çerçevesinde gerçekleştirilen ulusal ve uluslar arası ihtiyaç analizlerinde tespit ettik. Öğretmenler disleksi konusundaki yeterliliklerini arttırmak için hizmet içi eğitimlere ihtiyaç duyuyor ve teorik olarak öğrendiklerini uygulamaya geçirebilmenin yollarını arıyorlar.

Bu kitabının ilk bölümü, disleksiyi, nedenlerini, belirtilerini ve etiyolojisi ile ilgili bilgiler içeren teorik bir bölüm ile başlıyor. Sonraki kısımlarda, disleksi sorunu yaşayan öğrenciler için bireyselleştirilmiş eğitim programı (BEP)hazırlama, branş derslerinde öğretim, anadil kazanımı, dili öğrenme süreci,  okuma problemlerinin düzeltilmesi, destek eğitim ve bilgi ve iletişim teknolojileri (ICT) kullanımı gibi konular yer alıyor. Kitabın son bölümünde ise proje ortağı ülkelerden bazı iyi uygulama örnekleri gösteriliyor. Bu kitaptaki bilgiler, araştırmaya, kanıta dayalı tekniklere ve alandaki literatüre dayanmaktadır.

Kitabın içeriği ortaöğretim öğrencilerimiz, ebeveynleri ve öğretmenleri ile yaşamış olduğumuz deneyimlerden yola çıkarak hazırlanmıştır. Bölümler, rehberlik görüşmeleri sırasında en sık gündeme gelen konuları içermektedir.

Kitabın metni, farklı ülkelerden yazarlarca kaleme alınmıştır. Çeviri sürecinde birçok bölümü kendi ülkelerimizdeki eğitim koşullarına göre uyarlamaya çalıştık. Ancak, bazı kısımları iyi uygulamalara örnek olabilecekleri düşüncesi ile aslına uygun şekilde muhafaza etmeye karar verdik. Mevzuatlarımızın farklılıklar göstermesine, bireyselleştirilmiş eğitim programlarının hazırlama süreçlerinin ülkeden ülkeye değişmesine ve her bir ülkede ulaşılabilen kaynakların ve bilgi iletişim teknolojilerinin farklı olmasına rağmen, farklı kültürlerde, ülkelerde ve dillerde de olsa disleksiden kaynaklanan sorunlar ve bu sorunları ortadan kaldırmak için sunulacak destek hizmetleri birbirine benzer. Bu nedenle, proje ortağı ülkelerimizin standart eğitim koşullarındaki farklılıkları, birbirimiz için ilham verici ve yararlı olarak görüyoruz.

Yazarların Listesi:

Letonya: Eva Birzniece (Bölüm 3, 6) + Thomas Schmit (Bölüm 5)

Bulgaristan: Daniela Boneva + Elena Mihova (Bölüm 7. 8.1)

Çek Cumhuriyeti: Lenka Krejčová + Zuzana Bodnárová (Bölüm 1, 4, 8.2)

 

Türkiye: Binnur Küçükyıldız + Cem Sarı + Ömer Faruk Metin (Bölüm 2, 8.4)

 

 

KİTABI PDF FORMATINDA BİLGİSAYARINIZA İNDİRMEK İÇİN TIKLAYINIZ  http://bit.ly/1XFrwRY

 

Bu Proje Letonya Ulusal Ajansı ve Avrupa Komisyonunun desteği ile fonlanmaktadır. Bu yayın yalnızca yazarların görüşlerini yansıtmaktadır ve burada yer alan görüşlerden Ulusal Ajans veya Avrupa Komisyonu sorumlu tutulamaz.

Bonus William Hill
Bonus Ladbrokes
Premium Templates